2010. június 17., csütörtök

Jókai Anna: Ne féljetek

Csillagfürt ajánlja kedvenc regényét az olvasópályázatunkra:

A könyv Máriáról szól, aki légikisasszonyként megy nyugdíjba 25 év szolgálat után. Ő egy gyönyörű öntudatos kemény nő, aki mindig tudja mit akar. Két gyermekével (1 fiú és egy lány) való kapcsolatával, valamint második házasságának történetével indul a történet, ami több szálon követhető egészen a "vég"-ig. Volt szerelme és mai párja a másik oldal. A történetből (56 éves vagyok) nagyon sok "megerősítést" kaptam , valamint barátságot tudtam kötni az idő múlásával, amit nehezen éltem meg. Jókai Anna az én nyelvemen is írta ezt a regényt, amelynek minden sora érték számomra. Ajánlom minden nőnek, hiszen mindannyiunkról szól.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Jókai Anna nagyon jól ismeri az emberi lélek bonyolultságát, jó-rossz tulajdonságait, ahogy a körülmények felszínre hozzák azokat. A négy főszereplő és családjuk húsz évét bemutatva szinte a saját sorsunkat, gondolatainkat és kétségeinket ismerjük fel.

Nagyon "olvasmányos" a stílusa, ahogy felváltva követhetjük a szereplőket életük (és haláluk) folyamán. Az évek magukkal hozzák nemcsak a bölcsességet, de a fizikai fáradással, betegségekkel való bajlódást is. Nehéz megérteni, ha mással törtnénik, ezt meg kell élni, és mindenkit foglalkoztat az elmúlás gondolata.

Már olvastam az írónő műveiből, s mindig nagy élményt jelentett, szinte nem lehtetett letenni a könyvet. Most is így történt. Azoknak ajánlom, akik szeretik a családregényeket, a gondolatokat, érzelmeket, amint a szereplők végigjárják életútjukat. Talán erőt is lehet meríteni belőle. Ne féljünk.

Teri